Monday 30 June 2014

My beloved Stranger - Mein geliebter Unbekannter

This is a poem for you, my beloved stranger
of who I know nothing and yet everything,
I may never again stand face to face with you
I may never look into your eyes again.

These eyes look at me thoughtfully and pervasively,
into the depths of my soul
you confuse, make me feel unsure, leave me breathless and helpless behind.

I might never find you, you are a wanderer,
seeking for understanding, love and affection,
in search for a place
where you can show your weakness and tenderness.

And yet, you are a man
a man who hides his feelings and emotions,
wears a mask to be acknowledged as man.

Showing emotions makes you vulnerable, exposes you,
but also brings you closer to your final destination, the right path to yourself and to me.

And when the time has come I will write a new poem for you,
my beloved stranger.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dies ist ein Gedicht fuer Dich, meinen geliebten Unbekannten,
von dem ich nichts und doch alles weiss,
dem ich vielleicht niemals wieder von Angesicht zu Angesicht gegenueberstehen
dem ich vielleicht niemals wieder in die Augen sehen werde.

Diese Augen schauen mich sinnend und durchdringend an,
bis auf den Grund meiner Seele blickend,
verwirrst du, machst unsicher, laesst atemlos und hilflos zurueck.

Ich werde dich niemals finden, denn du bist ein Suchender,
auf der Suche nach Naehe, Liebe und Zaertlichkeit,
auf der Suche nach einem Ort,
an dem du deine Schwaeche und Weichheit zeigen kannst.

Doch ich verstehe, du bist ein MANN,
ein Mann, der seine Gefuehle verbirgt,
eine Maske aufsetzt, um als Mann zu gelten.
Wer Gefuehle zeigt ist angreiflich, ist verletzlich,
doch auch dem Ziel nahe, auf dem richtigen Weg zu sich selbst und zu mir.

Und dann schreibe ich ein neues Gedicht fuer Dich,
meinen geliebten Unbekannten.

No comments: